TECHNISCH VERSLAG VAN DE 1698 IN 2022

 

Januari – mei 2022

Gedurende de eerste maanden van 2022 werden de accu’s van de 1698 werden geregeld aan de druppellader aangesloten om ze in conditie te houden.

Op 6 april is de brandblusser ingeleverd bij Paraat BV in Nieuw-Vennep om deze te voorzien van een verplichte nieuwe vulling en een paar dagen later weer goedgekeurd.

Willem heeft 7 april de Brose lijnnummerkast aan de deurzijde gerepareerd. De tientallen draaiden niet meer en wederom werd er een elektromotor gebruikt uit de donor Brosekast van de Westnederland 8768. Tevens werd er een printplaat van een donor Brosekast uit een VAD-bus gebruikt omdat de honderdtallen ook weigerden te draaien.

13 t/m 15 april is de 1698 vanwege een verhuurrit op zaterdag 16 april compleet gewassen. Ook het dak is geschrobd en dat was hard nodig. Binnen is de vloer gedweild en alles afgestoft.

Vrijdag 15 april met de 1698 naar Hogendoorn Profile Tyrecenter gereden om banden op de juiste spanning te houden. Op de foto de 1698 bij Hogendoorn in Mijdrecht.

Ook is er een ventiel beter bevestigd omdat deze schuurde langs de remtrommel.

Tenslotte 1 liter motorolie bijgegoten en oliepeil Wilsonbak gecontroleerd.

Op 25 april draaimechaniek koersfilm met WD40 ingespoten i.v.m. zwaar lopen bij het slingeren. Verder is de bus uitgeveegd en de cabine schoongemaakt i.v.m. de rit 7 mei naar open huis busmuseum OVCN in Sonnega.

Samen met Willem op 12 mei stuk van 10 cm lang 40x40 mm koker rechtsachter onder de vloer vervangen i.v.m. roest. De boel goed ontroest en slechte deel weggeslepen. Willem heeft het nieuwe deel er prachtig onder gelast. De koker inwendig ingespoten met tectyl door een gaatje wat er was ingeboord.