Standaardbus 168

 

 

Verslag over 2018.


De bus heeft een servicebeurt gehad. Motorolie ververst, oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter en stuurfilter zijn vernieuwd.
De brandstofpomp lekte behoorlijk olie. Oorzaak bleek een gescheurd regulateursdeksel te zijn.
Na enig zoekwerk naar een ander exemplaar kon er een weer een heel deksel gemonteerd worden.
Het raamrubber dat in 2014 gekocht en geplaatst is bleek helaas niet het juiste te zijn.
Het raamrubber van een CSA1 blijkt uit drie verschillende soorten te bestaan. Met hulp van het Haags Bus Museum konden wij de juiste maten na laten maken.
In september dit jaar is het nieuwe rubber bevestigd. Ook na montage van dit nieuwe rubber is nog wat lekkage zichtbaar. Dit krijgt in 2019 onze aandacht.
In oktober heeft de bus garage West van het GVB bezocht. De bus heeft diverse rondritten gemaakt ten behoeve van personeelsleden. Hiervan is zeer goed gebruik gemaakt.

 

Verslag over 2017.


Motorruimte is geheel schoongespoten en een olie lekkage bij de haakse overbrenging is verholpen.
In mei is er een rondrit voor belangstellenden door Amsterdam gereden.

 

Verslag over 2016.


De versnellingsbak is vervangen door een gereviseerd exemplaar met verstevigde frictieplaten.
De keerring in de achteras is vervangen.
De dynamo is gecontroleerd.

 

Verslag over 2015.

Geen bijzonderheden

 

Verslag over 2014.


In 2014 zijn alle ramen verwijderd, waar nodig de sponningen ontroest en het grijze gedeelte rondom de ramen opnieuw gespoten. ( zie foto's )